De fietsverlichtingcampagne ‘Aan in het donker’ is deze week weer van start gegaan. Goede verlichting verkleint de kans op ongelukken met zo’n twintig procent. Uit onderzoek blijkt dat vooral jongeren vaak niet met goede verlichting fietsen.
De campagne wordt gevoerd in samenwerking met provincies, ANWB, TeamAlert, Fietsersbond, Nationale Politie, RAI Vereniging, Bovag en Veilig Verkeer Nederland. Zij ondernemen de komende weken verschillende activiteiten.
Zo is de ANWB aanwezig op scholen en introduceert VVN een landelijke teldag om te kijken hoeveel mensen met de juiste verlichting rijden. TeamAlert werkt met influencers op social media, maar is ook met jongerenvoorlichters de straat opgegaan om jongeren te spreken over goede verlichting.
Tekst gaat door onder foto.
ANWB-tagpakketten
Tot 19 november kan iedereen een gratis tagpakket (zie foto hierboven) ophalen in elke ANWB-winkel. Wees er snel bij, want op is op. Mensen die een tag hebben gezet, kunnen daarvan een foto voor 14 november 2022 delen via Instagram met #Zetjelichtaan en @anwb. Alle foto's die voor deze datum worden gedeeld, maken kans op het winnen van een fiets ter waarde van 750 euro.